Jag är en pricktavla


Ännu en gång har jag varit med om att en främling, helt ogenerat, börjar slänga något på mig. Det är som att det står "jag är en pricktavla" i pannan på mig.
När jag och Julia var i Schweitz var det ett dussin ungdomar som fann sin glädje i att slänga vatten på oss. När vi snällt bad dem sluta skrattade de och slängde bara ännu mer..

Igår när vi väntade på bussen satt en kille och slängde snöbollar på mig. När han hållt på ett tag och fått in några fina träffar bad jag även honom (snällt..) om att sluta. Han skrattade och kastade istället en rakt i huvet på mig.
Busig kille. Han ropade att om han träffade en bil skulle han säga att det var jag som kastat. Han var alltså kaxig också.
Såklart blev jag så paff över hela situationen och över att Julia tagit tre meters avstånd från mig för att själv inte få nått på sig (smart) . Så jag gjorde vad jag gör bäst, skrattade. det var då typiskt. Snart skrattade ju jag mer än den roade killen...och detta  resulterade såklart bara i ännu fler snöbollar.

Tillslut kom bussen och jag såg chaffören som en riddare på vit häst. Där för att rädda det utsatta stackars snöoffret.  ;-)



Kommentarer
Postat av: sweet julie

ohohhohlol

jag skrattade gott

2010-03-25 @ 11:41:40
URL: http://mosterjulia.blogg.se/
Postat av: nathalie

haha :D

2010-03-25 @ 21:47:49
URL: http://williamsdotter.blogg.se/
Postat av: nathalie

haha :D

2010-03-25 @ 21:47:59
URL: http://williamsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0